Selasa, 17 November 2009

DR JEFRRY PENGACAU DALAM PKR DAN PBS

sejak awal lagi para penyokong Dr.Jeffry dalam PBS yang masih setia meragui tindakan pemimpin itu keluar dari PBS dan menyertai banyak parti politik lain. Setiap kali singgah di parti politik tertentu setiap kali juga dia menimbulkan masalah kepada parti tersebut, antaranya PBRS, AKAR dan kini PKR.

Bagi penyokong PBS dia ni adalah pelakon opera politik yang maha dahsyat..sehingga ingin sangat membuat kontrovesi dan menjadi perhatian umum. Kini sebagai membuat helah dia mengenakan syarat kepada PKR pusat supaya mendengar kembali kegagalannya memimpin PKR Sabah pada PRU yang lepas. Antara saratnya ialah PKR Sabah harus diberikan autonomi penuh tanpa campur tangan PKR Pusat..Gila sudah agakanya DR. Jeffry ini.

Dia pengacau di dalam PKR juga di dalam PBS..jangan dipeduli pemimpin sebegini.

3 ulasan:

  1. Salam Perkenalan Idahan yang sexy (sorry),
    Saya baru mengenai kamu dalam dunia cyber ini dan mungkin juga kamu pun sedemikian juga.

    Sebagai pembuka tirai perkenalan, saya memohon maaf kerana terpaksa tidak setuju dengan pendapat Idahan yang mentafsirkan Dr Jeffrey sebagai pengacau dalam PKR atau pun PBS.

    Siapa kacau siapa, sejarah jua akan menentukan kebenaran nya nanti. Bagi saya pula, beliau ada lah seorang pejuang yang di salah tafsirkan...

    Walau macam mana pun, saya tetap menghormati kebebasan pandangan dan pendapat seseorang penulis; selaras dengan Doctrine serta fahaman ideologi politik masing-masing, ya?

    Rasa nya, perjuangan Dr Jeffrey dalam PBS pada satu ketika ada lah telus, sehingga PBS keluar dan memasuki BN semula maka bermula lah perpecahan dan perbezaan pandapat di kalangan pemimpin PBS.

    Justru itu, ada yang maseh bersama PBS, ada juga yang menubuh parti baru saperti AKAR, PBRS, UPKO dan sebagai nya. Termasuk juga Dr Jeffrey yang telah meninggalkan PBS.

    Walau pun banyak yang tidak suka pada Dr Jeffrey, namun selama ini beliau tidak pernah khianat pada perjuangan KDM dan Sabahan. Sehingga beliau dipenjarakan dalam tahanan ISA.

    Justru itu, beliau terpaksa melumpat dari satu parti kesatu parti untuk mencari kesesuaian dengan perjuangan beliau.. Namun hingga kini maseh juga belum tercapai.

    kalau kita kaji semula, Dr. Jeffrey telah memberi nafas baru kepada PKR dengan mempromosikan PKR diseluruh pelusuk negeri Sabah, tanpa mengira penat dan kos nya. Terutama sekali di kawasan KDM.

    Kini, beliau ditafsirkan sebagai pengacau kerana beliau tidak setuju dengan perjuangan PKR yang telah banyak berubah dari perjanjian melalui deklarasi Tambunan dan lain-lain perjanjian.

    However, teruskan menulis dan semuga sukses selalu. salam hormat ! !

    BalasPadam
  2. sdr Solymone..

    salam perkenala juga buat sdr...

    thks bcos memberikan response

    BalasPadam
  3. Jika pada 18 tahun yang lalu USNO membawa UMNO masuk ke Sabah.. Akhirnya UMNO berjaya dengan bangganya bertapak di Sabah.
    Adalah tidak salah USNO mungkin membawa PKR dan Pakatan ke Sabah..
    Makanya Gelombang Reformasi akan bakal melanda Sabah.
    Itulah disebalik perlantikkan Saudara Ahmad Tamrin mantan naib presiden USNO.PKR mungkin mencongak untuk menawan komposisi para pengundi diSabah yang kini didahului oleh BajauSuluk (21 Kerusi) diikuti oleh bajauPantai Barat (7Kerusi) dan lain-lain.

    BalasPadam