Selasa, 17 November 2009

SITTI FARHANA


Teringat lagu sebuah kumpulan rock di negara ini, bila mendengar nama Farhana...eeee geli gelemen orang ulu menyebutnya..lebih-lebih lagi bila blog Sitti Farhana ini menjadi persinggahan beberap orang blogger Kb yang berpengalaman..bukan kerana kebenaran fakta penulisannya tetapi lebih kepada serkap jarang yang dibuatnya..memang benar-benar tidak masuk dek akal hujag dan penulisan Sitti ini..

Bolehkah dikatakan, KB sebuah daerah yg membangun pesat di Sabah..? ada akai ka cakap macam tu..? tak nampak kah apa yang berlaku di Kb...air paip pun tak ada..membangun apa namanya...Hairan juga saya dan beberapa orang ahli fikir yang turut serta pening kepala dibuatnya..

10 ulasan:

  1. Terima kasih kerana bantu publisiti perjuangan dan blog siti.

    BalasPadam
  2. salam perkenalan blogger idahan,

    Saya berpegang kepada prisnsip kebebasan mendapat maklumat. soal bersetuju atau tidak dengan sesuatu maklumat dan pendapat adalah persoalan yang terpulang kepada pembaca.

    teruskan berkarya sebagai usaha menambah khazanah ilmu kepada pembaca dan rakyat umumnya.

    salam MO

    BalasPadam
  3. selamat menulis dan salam perkenalan..berani-beranikanlah diri untuk menulis yang benar ..

    BalasPadam
  4. Terima kasih kepada sdri Sitti kerana singgah sebentar cuma

    BalasPadam
  5. Kekandaku Musli..

    Terima kasih kerana memberikan dorongan.Sama sama kta menulis ya utk semua

    BalasPadam
  6. sdri palingberani..

    gerun juga mendengar namka sdr ini..saya tak seberani macam sdr kerana sdr palingberani tapi saya cuba jugalah

    BalasPadam
  7. Salam perkenalan dari kanda seliu-liu.blogspot.com

    BalasPadam
  8. KB pekan membangun.
    Secara jujur bagi saya, Proses pembangunan di KB adalah tidak seimbang sepenuhnya. Pembangunan dalam konteks penyediaan kemudahan mahupun infrastruktur misalnya. Jika kita lihat kemudahan jalan raya di KB ke kampung-kampung nmasih lagi dibawah tahap kurang memuaskan. ini kerana kemudahan jalan-jalan raya diDun Kedamaian adalah lebih teruk berbanding di Dun Tempasuk dan Dun Usukan. Jika kita teliti bermula dari Kg Gaur-Mengkulat-Pinolobu, Kg Lasau Tintapon,Kg Tuguson, Kg Podos-Ginsurai, Kg Melangkap, kG kebayau dan akhir sekali jalan ke Kg Tambatuan semuanya gravel belaka. lagi perit hanya kereta-kereta tertentu boleh melaluinya. Mengapakah Dun Kedamaian semacam dipinggirkkan? Adakah disebabkkan kuasa politik diKota Belud ini dikuasai oleh Bajau dan Iranun sahaja. Walaupun penduduk di Dun ini perit menghadapinya tetapi mereka tetap setia untuk terus memangkah UMNO BN.Untuk rekod PRU yang lalu, DUN Kedamaian menyumbang kepada peratusan tertinggi kemenangan BN bagi kerusi parlimen KB.Berita gembira akhirnya apabila KB diumumkan akan mendapat peruntukkan jalan raya oleh Kerajaan pusat. Namun adakah perkhabaran tersebut akan dilaksanakan sepertimana jalan menuju ke Kg Sayap.Penyedian jalan raya di kawasan ini adalah sangat penting berbanding dengan pembinaan loji simpanan air di Kg Bayayat kerana kebanyakkan penduduk di Dun kedamaian kurang bermasalah dangan air berbanding di Usukan dan Tempasuk. ini kerana mereka mendapatkan bekalan air melalui air graviti dalam kehidupan.
    Pucuk dipinta Ulam mendatang.. Jalan raya diminta air yang datang..

    BalasPadam
  9. Salam perkenalan,semoga ruangan ini menjadi platform dalam memilih calon @parti pada pru13 nanti

    BalasPadam
  10. Sebenarnya tujuan loji air di bayayat diadakan bertujuan untuk menyalurkan air ke kawasan sebelah usukan dan tempasuk,tetapi kelebihannya tentu pada kawasan kedamaian itu sendiri

    BalasPadam