Selasa, 26 Januari 2010

JALAN RAYA BYPASS KOTA BELUD-KUDAT PERJUANGAN YANG TIDAK BERKESUDAHAN


Lama saya tidak menulis, setelah melayari blog-blog Kota belud, blog Seliu-liu jadi perhatian saya, sebab sdr seorang ini begitu konsisten memperjuangkan isu jalan raya yang dikatakannya sebagai 'penindasan'. Benarkah ?

Apa yang mendukacitakan kita ialah beliau tidak memberikan cadangan berkesan untuk menyelesaikan permasalahan ini. Sebaliknya asyik mempersoalkan kredibiliti Datuk Salleh Tun Said yang kononnya menghilamkan projek itu..Benarkah?

Jalan raya itu telahpun siap dibina..'pengorbanan' yang harus dilakukan ialah sebilangan petani kehilangan sawah padi mereka..dan ada yang tidak terbayar pampasan disebabkan beberapa sebab perundangan yang susah diceritakan oleh orang awam macam kita ini. Kenapa hal ini tidak dirujuk dengan badan perundangan termasuk peguam..? Kenapa asyik dipersoalkan saja..?

Menghentam Datuk Salleh tidak akan memberikan apa-apa penyelesaian kerana beliau telahpun dilantik sebagai penasihat Sains kepada CM..Sedangkan rakyat di Labuan Dan Wakap tetap juga tidak diberikan perhatian..

Saya mencadangkan kepada sdr seliu-liu supaya, membawa perkara ini ke tengah dengan bantuan PERKASA dan mungkin SPRM..Berjuang melalui wadah perundangan ini.Walaupun kos agak tinggi tetapi lebih meyakinkan daripada mencarut dalam blog yang tidak pasti siapa yang membacanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan